Forside > Dagbog > Sådan opretter du en dagbog

Sådan opretter du en dagbog

Dagbogen i lærerintra er en god måde at dele jeres informationer og viden.

Her kan du se en lille

Husk at melde tilbage hvis du har kommentarer.

Kategorier:Dagbog Tags: ,
  1. Marianne Bjerre
    22. juni 2011 kl. 22:16

    Hej Bjørn. Rigtig god og instruktiv video. Nu tror jeg, at selv jeg kan finde ud af at oprette en dagbog på intra🙂 Dejligt at høre din rolige stemme, der informerer om hvad det er jeg skal gøre. Godt du har valgt at undgå baggrundsstøjen, for det var godtnok jævn træls at lytte til.
    Husk at snakke langsomt og ikke bevæge musen for hurtigt. I den anden video mistede jeg helt fornemmelsen af hvor ‘du’ var henne med musen og VUPS var du et andet sted og havde åbnet et nyt dokument. Sådan havde jeg det heldigvis ikke denne gang🙂 Nemt og let at gå til. Flere af dem Bjørn.
    Kærlig hilsen Marianne

    • 22. juni 2011 kl. 22:35

      Tak Marianne, du er som sædvanlig skarp og konstruktiv i dine observationer. Video om hvordan du ændrer størrelsen på et billede er produceret “live” i dialog med eleverne og det er ikke god måde at producere vejledningsvideo på. Jeg er i gang med at producere ny. Musen skal jeg skifte – den jeg kører med nu er af typen “speedy gonzales” – skiftes til “farmor mus” KH. Bjørn

  2. Pia Laursen
    22. juni 2011 kl. 22:21

    Godaften Bjørn.

    Så har jeg forsøgt mig med at følge din videovejledning for at oprette en dagbog for Peder og jeg – og tænk!
    det lykkedes i første hug😉 Din anvisning er klar og tydelig, tempoet er passende og det er dejlig beroligende med en kendt stemme og eksempler vist med navne og mennesker vi kender. Jeg synes ikke billedkvaliteten i videoen er så god, det virker lidt sløret…….
    Mit største problem var at jeg til at begynde med ikke kunne finde videoen. Det tog meget lang tid inden jeg huskede at det var ovre i “vælg emne og klik” at jeg skulle klikke på lærerintra – og så finde din video den vej. Men jeg er altså heller ikke for skarp;) Jeg prøvede alle emner i bjælken øverst på siden og kunne bare ikke finde noget der handlede om at oprette dagbog. Da først det lykkedes mig at ramme rigtigt kunne jeg godt se at det var logisk……men det tog altså lang tid for mig.

    Godnat og pøjpøj med det videre arbejde! Kh. Pia

    • 22. juni 2011 kl. 22:35

      Hej Pia – tak for kommentar – jeg tror jeg må lave en lille vejledning til dette websted. Godt set. Jeg håber jeg får det lært, så alle kan finde rundt på siden. Vi ses KH. Bjørn

      Er på forsiden nu!

  3. Inger Kleinstrup
    23. juni 2011 kl. 16:59

    Hej Bjørn!
    Super fin og enkel forklaring – lige til at gå til. Husk at bevæge musen laaaaaaangsomt og præcist, når du viser noget på skærmen. Det er så fristende at “markere”, hvad man vil vise eller understrege, ved at “tegne små cirkler” med markøren – men det bliver forvirrende at se på, hvis man sidder og er fokuseret på “nu skal jeg se alle de steder, han klikker, så jeg kan huske det bagefter ………”, altså – sidder og er fokuseret på at lære, og ikke har brug for for mange “støjkanaler”.

    Men det er en god måde at lære på – – – og det er så let at “spørge” læreren igen med et enkelt lille klik på en play-knap, hvis man ikke lige fik det hele med første gang! – Idé til kommende video kunne også være at vise, hvordan man kan have flere vinduer åbne på computeren samtidig, og derved kan klikke frem og tilbage mellem instruktionsvideoen og eget forsøg!
    Hilsen
    Inger

  4. 14. februar 2013 kl. 01:33

    I seriously love your blog.. Excellent colors & theme.
    Did you create this website yourself? Please reply back as I’m attempting to create my very own website and would love to know where you got this from or what the theme is named. Many thanks!

  5. 14. februar 2013 kl. 11:11

    Thank you for your greeting. I found the theme where you find free themes. Blogs are adapted afterwards. It took a lot of time. It is actually the first real blog I’m doing. I got a little help with the menu and found some help on the web, not least You Tube. Sincerely, Bjørn

  6. 14. juli 2013 kl. 04:29

    Thanks for another magnificent article. Where else may
    just anybody get that type of info in such a perfect way
    of writing? I’ve a presentation next week, and I’m on the look for such information.

  7. 22. juli 2013 kl. 05:49

    I love to share information that I’ve built up with the year to assist improve team performance.

  8. 23. april 2014 kl. 21:52

    Somebody essentially lend a hand to make critically posts I would state.
    That is the first time I frequented your website page and so far?
    I surprised with the research you made to make this actual submit
    amazing. Great task!

  9. 8. juni 2015 kl. 16:02

    Since the admin of this website is working, no hesitation very shortly it will be famous, due to its quality contents.

  1. No trackbacks yet.

Skriv et svar

